Od początku

Archert Tag to rozgrywka między dwoma 5-cio osobowymi drużynami. Drużyny staja do walki między sobą wyposażone w łuki i specjalne strzały(pacynki) zakończone miękka gąbką. Każda z drużyn porusza się po wyznaczonym dla niej polu(strefie). Pola przeciwnych drużyn oddzielone są między sobą pasem niedostępnym dla zespołów. Na swoim polu uczestnicy zabawy mają przeszkody za którymi mogą się chować oraz tarczę z pięcioma celami której musza strzec. Dzięki specjalnej konstrukcji strzały oraz odpowiedniemu dopasowanym naciągu w łuku możliwe jest oddawanie strzałów do przeciwnika nie czyniąc mu żadnej krzywdy.


Wiadomo że chodzi o to by zestrzelić przeciwnika, ale jak wygrać?

Są trzy możliwe sposoby zwycięstwa w rozgrywce:
1. Wyeliminowanie wszystkich zawodników przeciwnej drużyny poprzez bezpośrednie trafienie w nich strzałą. Tu ważna informacja, celowanie zawodnika przeciwnej drużyny w głowę jest zabronione, trafienie w głowę nie eliminuje przeciwnik z gry.
2. Na przedpolu każdej drużyny znajduje się tarcza z pięcioma celami. Wytrącenie wszystkich jest równoznaczne ze zwycięstwem, więc strzelanie tylko do przeciwnika nie gwarantuje zwycięstwa.
3. Gra jest ograniczona czasowo. Znaczy to że jeśli gra nie rozstrzygnie się poprzez zestrzelenie wszystkich zawodników lub celów z tarczy w określonym czasie rozgrywki, liczy się punkty. Każda zawodnik pozostały na boisku oraz każdy nie zestrzelony cel z tarczy to 1 punkt. W przypadku gdy suma punktów obu zespołów jest taka sama. Brane są pod uwagę punkty za cele z tarczy. 

 

 

Czy wyeliminowani zawodnicy mogą jeszcze powrócić na pole rozgrywki?

Dla zestrzelonego zawodnika wyeliminowanie nie musi oznaczać koniec jego rozgrywki. Są 2 sposoby na wskrzeszenie zestrzelonego wcześniej gracza ze swojego zespołu.
Pierwszy to celne oko -  zestrzelenie celu z tarczy przeciwnika.
Drugi to dobry refleks – złapanie strzały w locie (trudne ale możliwe).
W przypadku obu sposobów do gry wraca zawodnik, który został zestrzelony jako pierwszy w kolejności.


Gdzie można rozgrywać pojedynki?

Do zabawy wystarczy płaski obszar o wymiarach około 15x30 metrów. Prowadzić rozgrywkę można w obszarze otwartym (łąka, boisko, orlik) i zamkniętym(hala sportowa). Pola rozgrywki wyznacza się przy pomocy pachołków. Pole gry musi jednak spełniać określone warunki.

Pole do Rozgrywki Arrow Tag – Archery Tag

Obszar do prowadzenia rozgrywki powinien mieć przynajmniej 11 na 24 metry, ale pole do gry można ustalać w zależności od możliwości jakie daje nam teren. Jest on podzielony na trzy obszary. Dwa jednakowe dostępne dla graczy. Każda drużyna ma swój i może się poruszać i strzelać do drużyny przeciwnej w jego obrębie. Pomiędzy znajduje się "Bezpieczna Strefa"(SAFE ZONE). W strefie tej nie wolno oddawać strzałów ani nie można strzelać do osoby znajdująej się w tej strefie. Strefa ta powinna mieć 6 metrów szerokości.

 

Boisko Arrow Tag